انتخابات

۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 996823

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به اینکه آمریکا نگاه سیاسی به حقوق بشر دارد، گفت: آمریکا فقط ژست دفاع از حقوق بشر می‌گیرد تا اهداف سیاسی خود را پیش ببرد.

آمریکا فقط ژست حقوق بشری می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، کاظم غریب‌آبادی روز شنبه در میزگرد آمریکا به علاوه سه (ترور، تحریم و جنایت علیه بشریت) در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره جنایت آمریکا در سه سطح اظهار داشت: آمریکا علیه ملت ایران، مردم خودش و سایر ملت‌ها جنایت کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا به حقوق بشر نگاه کاملا سیاسی دارد و اعتقادی به آن ندارد، گفت: به عنوان مثال آمریکا به دلایل غیر واقعی به کنوانسیون حقوق کودک نپیوسته است.

رئیس ستاد برگزاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، یکی دیگر از دلایل سیاسی بودن حقوق بشری را بی‌تفاوتی آمریکا درباره جنایت رژیم صهیونسیتی در غزه عنوان کرد و افزود: با وجودی که بسیاری از کشور و نهادها درباره جنایت رژیم صهیونسیتی در غزه واکنش نشان دادند اما آمریکا ساده‌ترین بیانیه‌ای صادر نکرد و در مقابل، حمایت‌های عظیم لجستیکی و اطلاعاتی برای انجام این جنایت‌ها انجام داد. اینها نمونه بارزی از همین گذاره است که حقوق بشر برای آمریکا مقوله‌ای سیاسی است.

غریب آبادی یکی دیگر از مصادیق نگاه سیاسی آمریکا به موضوع حقوق بشر را حمایت و رابطه خوب آمریکا با دولت دیکتاتوری ایران قبل از انقلاب اسلامی دانست.

معاون امو ربین الملل قوه قضاییه گفت: تهاجم آمریکا به برخی از کشورها مانند عراق و افغانستان که به کشته شدن میلیون‌ها نفر در این کشورها منجر شد، یکی دیگر از نشانه های سیاسی بودن حقوق بشر است همچنین تحریم‌های اقتصادی نیز از جمله دیگر موارد است؛ به طوری که اکنون آمریکا حدود ۲۵ کشور را تحت تحریم‌های اقتصادی قرار داده که مغایر با اصول و قواعد حقوق بین المللی بشر دوستانه است.

رئیس ستاد برگزاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: تحریم های اقتصادی آمریکا مخصوصا وقتی فراسرزمینی می‌شود، مغایر با اصول حقوق بین‌المللی بشر دوستانه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.